Cei mai mulţi români preferă să ignore faptul că sunt
ţinuţi ca nişte sclavi de către cei care conduc această ţară, şi acest lucru se
întâmplă din câteva cauze: educaţie precară, complexitatea situaţiei, lipsa de
credinţă că se mai poate face ceva, lipsa de credinţă că “oricum nu pot eu să
schimb sistemul – aşa că nu mă mai interesează” etc. O altă cauză foarte
importantă din cauza căreia românii sunt atât de apatici şi leşinaţi când vine
vorba de propriile drepturi şi libertăţi, când vine vorba de dreptate şi
normalitate, este faptul că au creierele spălate, îmbâcsite cu tot felul de
concepţii greşite despre ce e bine şi ce e rău, ce e normal şi ce e anormal.
Manipularea maselor de oameni este o chestie care se practică în zilele
noastre, nu doar în ţara noastră. Ca să vedeţi câteva dintre tehnicile pe care
le aplică cei care vor să manipuleze, citiţi textul de mai jos, pe care l-am
primit pe mail, dar care se găseşte pe multe pagini de internet. De ce ne-ar
interesa cum încearcă unii oameni să manipuleze şi să prostească? Simplu: Ca
să NU fim şi noi manipulaţi şi prostiţi.
Cele 10 strategii de manipulare a
maselor
“A cunoaşte adversarul, a-i cunoaşte tehnicile de
manipulare, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!
Lingvistul nord-american Noam Chomsky a stabilit lista
celor ”Zece strategii de Manipulare” prin mediile de informare în masă. Evreu
şi de sensibilitate anarhistă, semnase o petiţie pentru a apăra libertatea de
exprimare a lui Robert Faurisson. Pentru Chomsky, ”libertatea de exprimare este
mai importantă decât orice versiune a faptelor susţinută de ordinea stabilită,
oricare ar fi raportul pe care aceasta îl întreţine cu adevărul faptelor în
sine.” Chomsky evocă diferitele tehnici de manipulare şi, în primul rând,
strategia diversiunii.
Strategia diversiunii consistă în deturnarea atenţiei
publicului de la problemele importante şi de la schimbările hotărâte de elitele
politice şi economice, printr-un potop continuu de distracţii şi de informaţii
neînsemnate. Chomsky analizează diferitele tehnici de spălare a creierului, pe
care o îndură poporul nostru.
Zece strategii de manipulare a poporului nostru:
1. A distrage în permanenţă atenţia publicului, departe de adevăratele probleme
sociale, captivată de subiecte fără importanţă adevărată. A ţine mereu publicul
ocupat, ocupat, ocupat, fără nici “un timp pentru gândire” scrie Chomsky. (Emi:
exemple pentru România sunt miliarde de emisiuni TV pentru ”proști”
2. A cauza probleme şi apoi, a oferi soluţii.
Aceasta metodă se mai numeşte şi ” problema – reacţie
– soluţie”. La început, se creează problema, sau „situaţia”, prevăzută pentru a
suscita o anume reacţie a publicului, pentru ca tocmai acesta să ceară măsurile
mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea
intenţionată a violenței urbane sau organizarea de atentate sângeroase,
pretinse antisemite, pentru ca publicul să ceară legi represive, în
detrimentrul libertăţii. (Emi – exemplu România: atunci când Criminalul Ion
Iliescu a ordonat în iunie 1990 (la mineriade), ca autobuzele
poliției/jandarmeriei să fie incendiate, pentru a da vina public pe
manifestanții de la Universitate și a demonstra publicului că manifestanții
sunt violenți și creează haos etc, pentru ca publicul să accepte aducerea
minerilor și snopirea manifestanților. A fost o manipulare atât de bună încât
poporul dobitoc a ieșit apoi și a scandat ”Cinste lor, Cinste lor, Cinste lor
minerilor” și ”Noi muncim, nu gândim” – asta e superbă și definitorie pentru un
popor distrus)
3. Strategia „în degradeu”.
Pentru ca publicul să accepte o măsură inacceptabilă,
este de ajuns să fie aplicată în mod progresiv, în ”degradeu”, pe o durată de zece
ani. În acest fel, au fost impuse condiţii sociale şi economice absolut noi din
1980 până în 1990. Şomaj masiv, imigraţie – invazie, precaritate,
flexibilitate, delocalizări, salarii care nu mai asigură un venit decent, iată
schimbările care ar fi provocat o revoluţie dacă ar fi fost aplicate în mod
brutal. (Emi: pentru că în România au fost aplicate măsuri atât de brusc, de
oamenii nu aveau ce să mănânce, este unul din motivele pentru care am ajuns în
final să avem revoluția din ’89)
4. Strategia acţiunii cu date diferite.
O altă manieră de a obliga publicul să accepte o
hotărâre nepopulară este de a o prezenta ca “dureroasă, dar necesară”, obţinând acordul publicului în
prezent, pentru aplicarea în viitor. Este mult mai uşoară acceptarea unui
sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul rând, pentru că efortul nu
trebuie făcut imediat, apoi, pentru că publicul are mereu tendinţa de a
nădăjdui că ”totul va merge mai bine mâine” şi că sacrificiul cerut va putea fi
evitat. În fine, această manieră lasă publicului timp pentru a se obişnui cu
ideea schimbării, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu
recent: trecerea la Euro şi pierderea suveranităţii monetare şi economice,
acceptate de ţările europene între 1992 – 1995 şi aplicate în 2002. (Emi:
exemplu România: ”trebuie să împrumutăm zeci de miliarde de euro de la FMI, BEI
etc. Dar stați liniștiți, îi vom da înapoi abia începând cu 2013” SAU
”Trebuie să tăiem salariile și pensiile….este dureros, știm, dar ESTE
NECESAR!” – în timp ce ei furau de rupeau)
5. A se adresa publicului ca unor copii mici.
Cea mai mare parte a publicităţilor destinate marelui
public folosesc discursuri, argumente, personaje şi un ton absolut copilăreşti,
aproape debile, ca şi cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat
mental. De ce oare ? ”Dacă ne adresăm unei persoane ca şi cum ar avea 12 ani,
atunci aceasta, prin sugestibilitate şi cu o oarecare probabilitate, va avea un
răspuns sau o reacţie tot atât de lipsită de simţ critic ca a unui copil de 12
ani”, analizează Chomsky.
6. A face apel mai mult la partea emoţională decât la
gândire.
Este o tehnică clasică pentru a opri analiza raţională
şi, deci, simţul critic al oamenilor. Ïn plus, folosirea emoţionalului deschide
accesul la subconştient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinţe, spaime,
pulsiuni sau comportamente. (Emi – exemplu România: exact ce a făcut dictatorul
Băsescu dintotdeauna, a scos la înaintare teme ca mineriade, comunism, Ion
Iliescu, moguli etc bazându-se pe partea emoțională a oamenilor în
încercarea de a-i convinge să-l susțină)
7. Menţinerea poporului în neştiinţă şi prostie.
A face în aşa fel ca poporul să nu înţeleagă
tehnologiile şi metodele folosite pentru controlarea şi robirea lui. Calitatea
educaţiei dată claselor inferioare trebuie să fie cât mai slabă, încât
prăpastia de neştiinţă, care separă clasele de jos de cele de sus să fie şi să
rămână de neînţeles de cele dintâi. (Emi – această chestie se aplică perfect în
România, avem un popor foarte foarte foarte prost educat – 42% dintre români
cred că Soarele se învârte în jurul Pământului, iar complexitatea sistemului
așa-zis democratic de la noi din țară este atât de mare încât foarte puțini
înțeleg cum funcționează viața lor, care le sunt drepturile și cum le pot
folosi etc etc etc – ceea ce este exact ce se dorește de sus: românii să fie
proști, ca să fie manipulați ușor și să nu se mai revolte niciodată.)
8. A încuraja publicul să se complacă în mediocritate.
A încuraja publicul să creada că e “bine” să fii
prost, vulgar şi incult. A-l îndopa cu seriale americane şi emisiuni de
tele-realitate, nişte dobitocenii monstruoase. (Emi – perfect valabil pentru
România, uitați-vă ce gunoaie de emisiuni sunt la TV).
9. A înlocui revolta cu învinovăţirea.
A face omul să creadă că numai el singur este vinovat
de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligenţe insuficiente, sau a
capacităţilor şi eforturilor necorespunzatoare. Astfel, în loc să se ridice
împotriva sistemului, individul se subestimează şi se învinovăţeşte, ceea ce
crează o stare depresivă, având ca efect abţinerea de la acţiune. Şi, fără
acţiune, nu există revoluţie! (Emi: un exemplu în România este ce a zis Băsescu
– ”profesorii ar trebui să-și mai ia un job dacă vor să câștige mai mulți bani”
– citiți articolul de AICI pentru a vedea cât de infect este
acest individ).
10. Şi, ultimul punct, a cunoaşte oamenii mai bine
decât se cunosc ei înşişi.
În ultimii 50 de ani, progresele fulgerătoare ale
ştiinţei au săpat o prăpastie crescândă între cunoştinţele publicului şi acelea
deţinute şi folosite de elitele conducătoare. Mulţumită biologiei,
neurobiologiei și psihologiei aplicate, “sistemul” a ajuns la cunoaşterea
avansată a făpturii omeneşti, fizic şi psihic. Sistemul cunoaşte individul
mediu mai bine decât el însuşi. Aceasta înseamnă că, în majoritea cazurilor,
sistemul deţine un control mai mare şi o putere mai importantă asupra oamenilor
decât ei înşişi.”
Observați cât de bine s-au aplicat chestiile astea în
România, şi cât de bine se aplică în continuare….. Cum ar zice bunică-mea:
“Mare atenţie, maică , Mare atenţie!”
IN URMATORUL ARTICOL VETI CUNOASTE OAMENI VESTITI CARE NICI NU ATI BANUIT CINE SUNT...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu